Pagina's

donderdag 6 februari 2014

Cal 2014, van Deken naar Kussen!

Crochet Along 2014!


Sinds een paar weken doe ik ook mee!!!

Crochet along via Facebook, superleuk! Iedere week komt er een patroon van een paar toeren, na bijna een jaartje haken, heb je je eigen mooie strepen deken gehaakt, maar nu kwam de vraag:
Welke kleuren ga ik gebruiken en van welk garen?!!??

Uiteindelijk ben ik begonnen met een mix wolletje van Scheepjes, Softfun, 60% katoen, 40% acryl.
Maar de kleuren blijven moeilijk, soms is niet alles op voorraad en welke kleuren ga ik kiezen?! Omdat ik zo van de zee hou wilde ik toch wel blauw en grijsblauwe tinten, dus enthousiast ben ik begonnen! Bij Koperdraadje in Alblasserdam, ( www.koperdraadje.nl) wat ingeslagen en begonnen met mijn stripey deken!



Maar 2/3 toeren per week?! Dat had ik zo klaar, ook al is het een project voor 'erbij', ik wilde verder! Dus via de site, het Engelse patroon gevonden en ik ging als een speer, ook de moeilijke toeren, met het wheel & de star stich, dat ging lekker, maar....

1 ding zat me toch niet lekker, in mijn dekentje zit 1 kleur waar ik me heeeel erg aan irriteer (die mosgroene)! Dus toch vandaag besloten mijn hele projectje uit te halen en weg met die kleur! Zo, dat is dat. En gewoon weer beginnen bij week 1 en lekker doorhaken, ben toch zo weer bij! Heb nog genoeg projectjes, waar ik ook nog verder mee kan, hierover snel meer op mijn blog! Maar eerst nog even een goed kleurschema maken!

7 feb, alles uitgehaald en opnieuw begonnen!


Geen Groen en Turkoois meer! Snel een vervolg...

13 feb. We zijn weer aardig bij, ik moest even een beetje doorhaken, maar de kleurtjes zijn nu veel meer naar mijn zin! En zo gaan we weer even verder!

31 maart: Ik had mijn deken even opzij gelegd, zoveel andere projecten waar ik mee verder wilde, dus weer even wat bolletjes ingeslagen bij Koperdraadje in Alblasserdam en bijna weer helemaal bij!

Update 29 September 2015
Mijn Cal 2014 is af! Wat??!! Helemaal af?? Nou....., niet helemaal, maar toch!! Uiteindelijk zijn er zoveel projecten bij gekomen dat deze lieve eerste deken steeds maar bleef liggen en liggen, natuurlijk helemaal niet leuk! Ik was zeker pas op de helft, wat ging ik doen?? Doorhaken en nog meer van deze wolletjes erbij kopen? Haken met mooie dure bolletjes is heerlijk, maar met al mijn andere projectjes erbij een kostbare zaak hoor! 

Maar wat ging ik dan doen met mijn mooie halve deken, van die mooie wol?! Uiteindelijk heb ik in Ikea het grootste binnenkussen gekocht. Perfect, precies goed. Ik heb de draadjes afgewerkt en met een paar steken goed vast genaaid. Misschien haak ik er nog  een paar grote knopen er op, maar op dit moment is hij al helemaal in gebruik. Heerlijk nu het najaar eraan komt!!  
Een extra groot en lekker zacht kussen om tegen aan te kruipen!!!



Een extra bedankje voor Jolanda & Tertia van de Facebook groep!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten