Pagina's

vrijdag 21 september 2012

Het begon zo...

In de etalage van een hippe modezaak in Scheveningen, hing een tas, gehaakt met van die ronde bamboe hengsels. Wat?? Zag ik het goed?? 60 Euro??!! Natuurlijk, het was vast een merktas, maar zoveel geld?? Dat zou ik zelf toch ook best kunnen maken?!

Ik mijn moeder gebeld, die heeft vroeger zóóó veel gehandwerkt, haken, breien, macramé, noem het maar op! Ze heeft altijd heel veel handwerkboeken gehad. Even op zolder gezocht en ja hoor, daar was het haakboek. Had er gelijk al zin in! Zo grappig, aan de binnenkant stond mijn moeders naam met daaronder 1974! Toen was ik dus 1 jaar oud, even oud als mijn zoontje Daní nu is! 

Ik had alle tijd om het boek uit te spitten, want ik zat zwanger thuis, met verplichte bedrust. De dag erna snel een haaknaald gekocht en een bol wol en toen ben ik maar wat steken gaan oefenen en weet je wat?!! Het is zóó makkelijk en vooral leuk, omdat je snel ziet wat je maakt! Dit ging heel erg leuk worden! Mijn verslaving was begonnen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten