Pagina's

zaterdag 3 januari 2015

Crochet Along 2015, my new green Adventure


Update Week 3   ( 16 januari 2015 )

Facebook liep over van ongeduldige mensen, die niet konden wachten tot de volgende weekopdracht online stond! Gewoon te grappig! Maar ik had geen haast, wij zouden met de auto op vakantie gaan naar de wintersport en was dus al helemaal niet van plan gelijk te beginnen! Deze week ging in de tas, met nog 4 andere projecten. Tijdens ons weekje in de sneeuw had ik lekker alle tijd 's-avonds om eens lekker te haken!



Ik had het niet verwacht, maar de opdracht viel mee! 1 rand! Wat?? 1 rand, had ik dat goed gelezen!? Jazeker, een Puf Steek, aha, die kende ik wel! Toch wel heerlijk, de Cal 2015 van Sophies Universe ging ook van start op zondag 18 januari (Sophies Universe), dus daar had ik nu ook alle tijd voor! Dus onderstaande foto, de nieuwe rand in de mooie winterse omgeving van Fiss in Oostenrijk! Tjuuuus!




Update Week 2

Deze week 3 randen! Dat was snel klaar, weer wachten tot volgende week vrijdag....




Week 1, De Start van de CAL 2015

Meer dan 26.000 leden! De Facebook groep: Dutch Crochet, a Granny a Day 2013 . Laten we iedere week een Granny haken en eens kijken hoeveel mensen er meedoen, dat moeten de 2 dames Jolanda en Tertia hebben gedacht toen ze de Facebook pagina van start gingen! 

Steeds meer mensen deden mee en nog steeds melden iedere dag nieuwe leden zich aan! Vorig jaar had je de Cal 2014, superleuk om te doen. Maar... eerlijk is eerlijk, mijn Cal 2014 moet nog steeds afgemaakt worden. In een vorig bericht lees je hier alles over! Maar af komt hij zeker!


2 januari was het dan zover, de nieuwe Cal 2015 ging van start! Ging ik meedoen??? 

Jazeker! haha, ik heb natuurlijk nog heel wat projecten om af te maken, maar ik vind het zo ontzettend leuk, dat je iedere week een deel van het patroon krijgt, dat het inderdaad een heel leuk project is voor 'erbij'! Op 1 voorwaarde na dan, ik wilde dit keer wel een deken maken, waarvan ik wist wat ik ermee ging doen! En dat wist ik! 
De deken wordt voor mijn zoonjte Daní boy, 3 jaar is hij nu, dat boefje!


Hij krijgt dit jaar zijn eigen kamertje en aangezien de Ripple Deken voor mijn dochter Silva was, krijgt hij deze deken,  in allerlei kleurtjes groen, blauw en turkoois en jaaa, ook met een glitterdraadje erin, zoals in het patroon! Ik zag de kleurtjes liggen bij  Koperdraadje in Alblasserdam, als snoepjes lagen ze daar, onder de bollen Stylecraft en ik was verkocht! Die jongen krijgt ook zo'n glimmend draadje in zijn dekentje!


Ik had nog genoeg bollen Stylecraft over van de Ripple deken. Totaal heb je ongeveer 20 bollen nodig, dus ik kan voorlopig vooruit en haal steeds een bol erbij als het nodig is! Ik haak deze deken op 4,5, dus lekker los. 

De opdracht van week 1 had ik snel klaar en ik denk dat het een heel leuk projectje gaat worden! 
Hou in de gaten! Wordt vervolgd...

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten