Pagina's

dinsdag 14 oktober 2014

Lost Keys...

If only losing weight was as easy as losing my keys, 
I'd be SO skinny...




Afgelopen tijd heb ik zoveel leuke dingen gehaakt, maar daardoor ook heeeel veeeel bolletjes katoen over en toen zag ik 'm voorbij komen...   Dus bij deze thanx Janin van Haakt.nl

Een Keycord met een super leuke steek gehaakt, perfect voor je restjes op te maken of als  kleinigheid te haken voor je friends & family nu de feestdagen er weer aan komen! Altijd leuk om in je schoen te krijgen of in de kerstboom!


Uiteraard kun je ze maken van alle bolletjes die je nog hebt, maar ik vind zelf Katoen het beste, rekt niet uit, is stevig, slijtvast,  maar voelt toch zacht en in zoveel leuke kleurtjes! Ik heb restjes gebruikt van Paris, Drops, Garnstudio, ook verkrijgbaar bij Koperdraadje in Alblasserdam, maar pas op, je gaat daar altijd met te veel weg, dan als je van plan was!

Musketon haken (haha, oftewel sleutelhaken) zijn verkrijgbaar bij de schoenmaker!

 
Inmiddels heb ik er al een hele berg en het houd niet op...

Ik heb er al heel wat af en maak er nog veel meer, alle nichtjes, neefjes & (schoon)zussen krijgen er 1 dit jaar, wel leuk als ze dit blog lezen, dan weten ze dat alvast!!! 




De gekleurde sleutelkoorden zijn gemaakt van Sugar 'n Cream (oa verkrijgbaar bij Woolly.nl in nederland) , doordat de bolletjes zo'n leuk kleurverloop hebben, krijgen ze vanzelf dat leuke effect!

Ik heb naald 4,5 gebruikt en dat vind ik een lekker maatje, maar... ik vond voor de mannen dat de koorden wel wat mannelijker en dikker mochten worden, dus heb ik dubbele draad gebruikt, maar om hem mooi strak te krijgen, heb ik wel mijn clover armour gebruikt, maat 4,5.


En zo vinden al mijn sleutelkoorden straks allemaal een plaatsje in de havens van Rotterdam, het temperamentvol Sevilla, Gallisch Vigo, het beautiful hotel ****Gleneagle in  Schotland, het Gezellige plaatsje dichtbij de molens Alblasserdam, het friese Boalsert, het spaanse Los Barrios, mijn eigen thuis aan Zee & tot slot maak ik er ook maar 1 voor mijn eigen liefje hier thuis, nooit meer sleutels kwijt!


Veel succes met maken allemaal! Vind je dit toch te veel werk, maar vind je zo'n sleutelkoord in je eigen kleurtje wel superleuk, mail me dan  of laat even een berichtje achter!

Enjoy your day...

3 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. hey, in het begin van mijn blog schrijf ik dat ik het patroon heb van haakt.nl, Dit is lichtblauw en kun je aanklikken, dan kom je op de site met het patroon met beschrijving! succes en als het toch niet lukt hoor ik het graag! Groetjes

      Verwijderen
  2. Dank je! Begrijpend lezen is sinds best lastig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen